① קבלת הפניה רפואית
◼ המבוטח יקבל הפניה להתאמת מכשיר ניידות מאחד מהגורמים המוסמכים:
רופא.ה / אח.ות / פיזיותרפיסט.ית / מרפא.ה בעיסוק / עובד.ת סוציאלי.ת / קלינאי.ת תקשורת / דיאטנ.ית
② הגשת ההפניה
◼ המבוטח מגיש את ההפניה למתאמת השירות במרפאה או פותח פניה לאביזרי ניידות באזור האישי באתר או באפליקציה 
③ העברת הבקשה ליחידת שיקום וניידות
◼ מתאמת השירות מעבירה את ההפניה ליחידת שיקום וניידות של הקופה
④ תיאום ביקור בית
◼ ההפניה מנותבת לפיזיותרפיסט.ית / מרפא.ה בעיסוק מוסמכי משרד הבריאות לטכנולוגיה מסייעת
◼ נוצר קשר עם המבוטח לתיאום ביקור
⑤ ביקור בית והמלצה מקצועית
◼ המבוטח נבדק בהתאם לצרכיו וקשייו
◼ ניתנת המלצה למכשיר ניידות בהתאם לאמות המידה והקריטריונים
⑥ בחינת ההמלצה ביחידת שיקום וניידות
◼ ההמלצות מועברות ליחידת השיקום והניידות של הקופה ונבחנות
◼ תימסר תשובה – אישור או דחייה
שימו לב:
◼ נדרשת בדיקת רופא.ה ו/או אח.ות עם תיאור המצב הרפואי־סיעודי של המבוטח, מהחצי השנה האחרונה
מה קורה לאחר קבלת התשובה?
◼ אם הבקשה אושרה – המבוטח יקבל:
– שובר זכאות עם רשימת הספקים
– מפרט מקצועי מהגורם המורשה
◼ המבוטח יפנה לספק שבחר, ויוכל לבחור בין קבלת המכשיר בבית או איסוף מהחנות
◼ תוקף מכתב הזכאות: 6 חודשים ממועד ההנפקה
◼ בעת קבלת המכשיר – המבוטח (וערב נוסף או ערב בלבד) יידרש לחתום על טופס התחייבות ושטר חוב להבטחת השבת המכשיר
 זמני אספקה:
– מכשירים סטנדרטיים: עד 10–15 ימי עבודה
– מכשירים עם התאמות מיוחדות: עד 45 ימי עבודה
אם הבקשה נדחתה – המבוטח יקבל הודעה עם הסבר
לתשומת לבכם:
◼ כל מכשיר ניידות שסובסד על ידי הקופה הוא רכוש הקופה
◼ חובה להחזירו במקרה של:
– סיום שימוש
– קבלת מכשיר חלופי
– מעבר למוסד סיעודי
השגה / ערעור על ההחלטה
◼ ניתן להגיש ערעור מנומק תוך 30 יום ממועד קבלת הודעת הדחייה
◼ את הערעור יש לשלוח לכתובת:
shikum-nayadut@meuhedet.co.il