זכאות לאביזרי שיקום וניידות - מבוטחי מאוחדת
מבוטחי קופת חולים מאוחדת עם נכות קבועה הזקוקים לאביזרי שיקום וניידות, יכולים לפנות לקופה לביצוע תהליך התאמת האביזרים ורכישתם.
אביזרי ניידות שמסופקים ע"י מאוחדת:
✅ כיסא גלגלים/טיולון, כיסא שירותים ורחצה, מיטה חשמלית, מזרן להפחתת הסיכון לפצעי לחץ
✅ מנוף חשמלי, אינסרט (מערכת ישיבה לכיסא גלגלים), כרית לכיסא גלגלים להפחתת הסיכון לפצעי לחץ
✅ אביזרי עזר להליכה (קביים, הליכון, מקל), עמידון לילדים ונוער עד גיל 21
✅ כיסא גלגלים ממונע, זחלילים/עולי מדרגות
מי זכאי?
לקוחות מאוחדת עם נכות קבועה השוהים בקהילה ואשר עומדים בקריטריונים לזכאות לפי נוהל משרד הבריאות.
מי לא זכאי:
❌ מי שזקוק למכשירי ניידות באופן זמני
❌ נפגעי צה"ל ומשרד הביטחון
❌ נפגעי פעולות איבה (ביטוח לאומי)
❌ נפגעי תאונות עבודה
❌ נפגעי פעולות הנאצים
❌ מטופלים המאושפזים במוסדות סיעודיים או שבאחריות הרווחה
מה הזכאות כוללת?
✔️ קבלת אחד או יותר מאביזרי הניידות שברשימה
✔️ החלפת אביזר קיים בעקבות בלאי או שינוי מצב רפואי
✔️ מותנה בקבלת המלצה מפיזיותרפיסט/ית או מרפא/ה בעיסוק ואישור ועדת אישורים במאוחדת.
מהי עלות השירות?
➖ ההשתתפות העצמית נקבעת בהתאם לאביזר.
➖ גובה ההשתתפות העצמית יצוין במכתב האישור.
➖ פטור מהשתתפות עצמית ניתן למבוטחים המקבלים אחת מהקצבאות הבאות:
◀️מקבלי גמלת זקנה עם השלמת הכנסה.
◀️מקבלי גמלת שאירים עם השלמת הכנסה.
◀️מקבלי גמלת נכות מלאה ליחיד או לנשוי הכוללת תוספת משפחה.
◀️חסידי אומות העולם.
◀️ילדים ונוער עד גיל 18 (פטורים מהשתתפות עצמית רק לגבי מכשירי ניידות).
◀️מבקשים שהכנסתם הנטו אינה עולה על גובה קצבת זקנה עם השלמת הכנסה לפי הרכב משפחה.
📌 במידה ועל הלקוח לשלם השתתפות עצמית ואין ביכולתו, ניתן לפנות לעובדת הסוציאלית במרפאה.
תהליך הגשת הבקשה:
❶ קבלת הפניה מגורם רפואי מוסמך (רופא, פיזיותרפיסט/ית, מרפא/ה בעיסוק, אח/ות, עובד/ת סוציאלית).
❷ הגשת ההפניה במרפאה או פתיחת פניה באפליקציה/אתר.
❸ ההפניה תועבר ליחידת שיקום וניידות של מאוחדת.
❹ הפניה מנותבת לפיזיותרפיסט/ית או מרפא/ה בעיסוק לצורך ביקור בית.
❺ בביקור הבית ימולאו המלצות עבור מכשירי ניידות לפי הקריטריונים של משרד הבריאות.
❻ ההמלצות יועברו לאישור ביחידת שיקום וניידות של מאוחדת.
❼ תתקבל תשובה במכתב או במסרון באישור/דחיית הבקשה.
📌 שימו לב: נדרשת בדיקת רופא ו/או אחות הכוללת תיאור של המצב הרפואי-סיעודי של מבקש הבקשה מחצי השנה האחרונה טרם הגשת הבקשה.
תשובה בנוגע לקבלת אביזר:
✔️ אישור ישלח במסרון לטלפון הנייד המעודכן במאוחדת.
✔️ מבוטח שאינו מחובר לדיגיטל יקבל עדכון מהמרפאה.
✔️ מסמכי האישור כוללים פירוט האביזר שאושר ורשימת ספקים מהם ניתן לקבל את האביזר.
✔️ במקרה של דחייה, יחידת האישור תיצור עימכם קשר ותעדכן בדבר הדחייה וסיבתה. באפשרותכם לערער על ההחלטה (פרטים על דרכי הגשת הערעור מופיעים במכתב הדחייה).
מה עושים אחרי קבלת האישור?
✔️ במידה והבקשה אושרה, תוכלו לראות את האישורים הבאים באזור האישי או לקבלם אצל מזכירות הסניף:
◀️טופס המלצה מאושר (המלצת הגורם המורשה).
◀️שובר זכאות עם רשימת ספקים. יש לפנות עם המסמכים לספק לפי בחירת המבוטח.
◀️האישור ומכתב הזכאות תקפים למשך חצי שנה מיום הנפקתם.
תקלות, החלפות והחזרות:
* בכל בעיה או תקלה באביזר יש לפנות ישירות לספק ממנו קיבלתם את האביזר.
* במקרים של בלאי או צורך בהחלפת אביזר קיים - יש לפתוח בקשה לאביזר חדש.
החזרת האביזרים בסיום השימוש:
📌 האביזר ניתן בהשאלה. במקרה של פטירה, מעבר למוסד סיעודי או קבלת אביזר חדש, הספק ייצור קשר לאיסוף האביזר.
📌 אין צורך להחזיר את האביזרים הבאים:
מזרן למיטה חשמלית.
מזרן וכרית להפחתת הסיכון לפצע לחץ.
אביזרי הליכה (הליכון, קביים, מקל הליכה).
מערכת ישיבה (אינסרט) לכיסא גלגלים.
📧 נתקלתם בבעיה מול הספק? שלחו מייל לכתובת: mobility@meuhedet.co.il
חשוב לדעת:
📌 האביזרים כוללים אחריות מטעם הספק.
📌 חלק מהאביזרים ניתן לשדרג בתוספת תשלום בכפוף לאישור הקופה.
📌 לא יינתנו החזרים על אביזרים שנקנו שלא דרך ספקי הקופה.
📌 השגה/ערעור על החלטת יחידת שיקום וניידות יש לשלוח במייל לכתובת: Shikum-nayadut@meuhedet.co.il