איך אנחנו מחליטים מה לקנות? מה לאכול? מה לבחור? מי מלמד אותנו מה טוב ומה רע? מה בריא ומה מזיק? מי מספק את המידע? אחד ממקורות המידע העיקריים היא המדיה – טלוויזיה, מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים, שמציפים אותנו בדימויים ויזואליים זמינים ומרגשים. מה שבאמת מדהים כאן, הוא הפער בין הדימויים המפתים של כל מיני מזונות שאנחנו רואים בפרסומות ובאינסטגרם – ובין הבחורות דקיקות הגזרה שמככבות בדיוק באותן פרסומות, בדיוק באותו האינסטגרם. לפער הזה יש השלכות. והן בעייתיות מאוד.
על מה מבוסס פרסום האוכל בטלוויזיה?
אכילה ריגשית - מחקרים בנושא העלו כי רוב הפרסומות למזון בטלוויזיה מתבססות על אכילה רגשית, כמו לדוגמא פרסום תבשיל מסוים המעורר תאבון בשל יופיו, צבעו, אופן ההכנה הקל שלו , או "התוצאות" שתהיינה בעקבות צריכתו (רזה יותר, בריא יותר, וכדומה).
הומור - שיטה טובה למשיכת תשומת לב היא פרסומת המעלה חיוך והנאה בקרב הצופים, לדוגמא- "הקרב על המילקי" או כינויים כמו "שזיף חצוף" או "אפרסק מאוהב" ( סוגי יוגורטים) וכדומה.
סיפוק צרכים - אנשים קונים לאו דווקא מה שחסר להם, אלא פעמים רבות מה שמתחשק להם באותו הרגע (כי ראו, כי הריחו, כי משהוא בקש מהם לטעום ממנו ...) וככול שהמוצר יהיה בסיסי יותר, יפה יותר, ואולי - נזדקק לו , כך השכנוע יהא קל יותר וקנייתו תהיה קלה יותר.
תדירות וזמן הפרסום לאורך היום - ידוע כי קהל הצופים בטלוויזיה יהיה גדול יותר בשעות הערב ככול שמתקרבים לזמן החדשות, או למשל לפני משחק חשוב. לדוגמא אנחנו מתקרבים לארועי המונדיאל כאשר אחוז הצפייה יגדל וכך גם תדירות הפרסומות שתהיינה בהפסקות. וככול שהפרסום יהיה בתדירות גבוהה יותר בשעות אלו כך תגדל השפעתו.
נגיעה בפנטזיה - הכמיהה של האנשים להיות שונים / אחרים ממה שהם במציאות. להיות חזק יותר, שרירי יותר, רזה יותר, בריא יותר יפה יותר, עם חזה גדול יותר או עם שיניים לבנות יותר הם חלק ממגוון רב של פנטזיות. פרסומת "קסם" תשפיע עליהם רבות.

מה עושים?
להלן כמה עצות יעילות ,כיצד להינות מהצפייה במסך הטלוויזיה ובכל זאת להימנע מתופעות החשיפה:
מודעות - יש לזכור כי ישיבה ממושכת מול המסך גורמת לאכילה נוספת ומיותרת. בזמן הצפייה לא מתרכזים במה שאוכלים והבקרה על צריכת המזון נעלמת (האם לא קרה לכם שלאחר סרט מתח לא הבנתם לאן נעלמו החטיפים שהיו על השולחן, או כיצד זללתם כל כך הרבה מהם?).
לעולם אין להתיישב מול המסך כאשר רעבים - מומלץ לאכול ארוחה לפני הצפייה ולהכין צלחת ירקות חתוכים - כמו פלפלים (ב-100 גרם יש 28 קל' בלבד), מלפפונים (100 גרם =12 קל'), קולורבי (100 גרם =299 קל') ודומים אחרים לנשנוש. כן, אפשר גם פופקורן לסרטי מתח. (זהירות, הפופקורן לא נטול קלוריות). גם מפירות הקיץ ניתן להינות, כמו מאבטיח או מילון חתוכים לקוביות קטנות ומוגשים בצלחות נפרדות לכל אחד (לא בצלחת מרכזית ממנה אפשר לקחת כמה שרוצים).
למה אבטיח ולא גרעיני חמניות? - כי 150 גרם אבטיח (פרוסה) ללא קליפה יספקו כ-45 קלוריות בלבד עם כמות גדולה של מים, בעוד ש-150 גרם גרעיני חמניות ללא קליפה יספקו 570 קלוריות (= לכ-2000 גרם גרעיני חמניות עם קליפה)ללא תחושת השובע הניתנת מהאבטיח. לחילופין כדאי להימנע מהגשת ענבים ש-12 יחידות 200 יספקו אמנם רק 67 קלוריות, אבל מי סופר ? לעומת גרם מילון ללא קליפה, (חצי קטן) שיספקו כ-70 קלוריות ויתנו תחושה שאכלנו משהוא. ככלל כדאי לזכור שהפירות קטנים דוגמת ענבים, תמרים, צימוקים וכדומה נותנים לנו תחושה של ביטחון (ענב קטן אחד לא יזיק, ועוד אחד גם לא ..... והנה חוסל אשכול ובתוכו חבויות קלוריות רבות),כאשר בפועל הם מכילים כמות גדולה של קלוריות. עדיף תמיד להימנע מצריכת מזונות שומניים דוגמת במבה, ביסלי, גרעינים, בוטנים ודומיהם.
יש לזכור שכל דבר במינון הנכון, מהנה יותר. לדוגמא צפייה מבוקרת הטלוויזיה. לכן, חשוב להעלות את כמות ותדירות היציאה מהבית למלוי שעות הפנאי כאשר הטלויזיה אינה הדבר העיקרי אלא חלק מ.... צאו לבריכה, לים, למועדון ספורט, לטיולים, ובקצור לכל תעסוקה המתבצעת מחוץ לכתלי הבית. כל פעילות בין אם גופנית או תעסוקה אחרת, ימלאו את שעות הפנאי ויגרמו גם להנאה וגם לשיפור הבריאות.(ושמירת המשקל).
מומלץ שהאכילה שתהיה באזור המתאים לה, כמו חדר האוכל והמטבח. כעיקרון לא מומלץ להגיש את הארוחות ליד הטלויזיה.