אביזרי שיקום
מאוחדת במהפכת שירות עבורכם!
וכעת, אנו משפרים את השירות והמענה בתחום אביזרי שיקום ללקוחותינו.
על פי התוספת השלישית לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, משרד הבריאות משתתף במימון מכשירי שיקום וניידות לאנשים עם מוגבלות קבועה השוהים בקהילה ושאינם זכאים להשתתפות במימון המכשיר מגורם אחר בכפוף לנוהל אישור מכשירי שיקום וניידות.
החל מה - 1.4.2024 לקוחות קופת חולים מאוחדת עם נכות קבועה, והזקוקים לאביזרי שיקום וניידות, יוכלו לפנות לקופה לביצוע תהליך התאמת האביזרים ורכישתם.
האחריות המלאה על אספקת המכשירים ללקוחות תהיה של קופות החולים על פי זכאותם.
יישום והעברת האחריות יעשו בשתי פעימות: הראשונה תחל ב 1.4.24, והשניה ב 1.10.24.
אביזרי שיקום בפעימה הראשונה, החל מה 1.4.24
♦ מכשירי עזר לראייה
♦ משקפיים אפקיות, משקפיים ביפוקאלים או מוטיפוקליים, משקפיים טלסקופיים או מיקרוסקופיים (עד גיל 18)
♦ עדשות מגע מיוחדות לילדים – רכות, קשות, סקלארליות
♦ עדשות סקלארליות לראיה (עד גיל 18)
♦ תותבות פנים חיצוניות לאף, אוזן ותותבת אורביטלית
♦ תותבת עיניים ותותבת סקלארלית
♦ תותבת שד
♦ חזייה לתותבת שד (עם קבלת התותבת הראשונה בלבד)
הפעימה השנייה תחול ב 1.10.2024. בפעימה זו יכנסו האביזרים הבאים
♦ אורטוזות (סדים בהתאמה אישית לגפה תחתונה)
♦ נעליים רפואיות מיוחדות
♦ 'מכשירי שמיעה ומערכות Frequency Modulation/ Remote Mic לילדים (עד גיל 18)
♦ מערכות תקשורת תומכת וחליפית
♦ עד להחלת פעימה זו, אביזרים אלו הינם במימון משרד הבריאות.
תהליך הגשת הבקשה
1. יש לדאוג לקבלת הפנייה מרופא מומחה, הכוללת אבחנה מדויקת והמלצה לאביזר השיקום הנדרש.
2. פניית מטופל למתאמת שירות במרפאה והקמת התחייבות לאביזר הנדרש.
3. בחינת ההמלצה ביחידת שיקום וניידות על ידי הגורם הרפואי הרלוונטי.
4. מתאמת השירות במרפאה תעדכן את המבוטח באישור / דחייה הבקשה.
5. פנית המבוטח לספק לקבלת הציוד עם טופס התחייבות.
התהליך אינו רלוונטי למערכות תקשורת תומכת חליפית.
זכאים לפתור מהשתתפות עצמית עבור מכשירי שיקום
♦ מקבלי גמלת זקנה המקבלים גם השלמת הכנסה.
♦ מקבלי גמלת שאירים המקבלים גם השלמת הכנסה.
♦ מקבלי גמלת נכות מלאה ליחיד (בודד).
♦ מקבלי גמלת נכות מלאה לנשוי הכוללת תוספת משפחה.
♦ מקבלי גמלת השלמת הכנסה.
♦ מקבלות קצבת נכות כעקרות בית.
♦ חסידי אומות העולם.
♦ ילדים ונוער עד גיל 18 (פטורים מהשתתפות עצמית רק לגבי מכשירי ניידות).
♦ מבקשים שהכנסות הנטו של משפחתם, אינן עולות על גובה קצבת זקנה עם השלמת הכנסה המשולמת לפי הרכב משפחה.
אינו רלוונטי למכשירי שמיעה.
- במקרה של תקלה בציוד ו/או צורך להחזרת ציוד שסופק ע"י משרד הבריאות, יש לפנות תחילה לספק ממנו סופק הציוד.
- במידה והספק לא אוסף את הציוד יש לפנות למאוחדת
כתובת מייל : mobility@meuhedet.co.il
לקוחות יקרים,
אנחנו במאוחדת עושים הכל כדי להעניק לכם שירות טוב, זמין ומקצועי.