מידע על זכאות
כיסא גלגלים ממונע
קופת חולים מאוחדת משתתפת במימון כיסא גלגלים ממונע לאנשים עם מוגבלות פיזית העונים על הקריטריונים שלהלן כדי לאפשר להם ניידות בתחום המקומות בהם נמצא המבקש, כגון פנים בית ומקום העבודה.
מי יכול להגיש את הבקשה?
מבוטחים עם מוגבלות פיזית העונים על כל הקריטריונים הבאים:
- פגועים בארבעת הגפיים, רתוקים לצמיתות לכיסא גלגלים ותפקודם אינו מאפשר הנעת כיסא גלגלים ידני למרחק פונקציונאלי סביר, שמאפשר ניידות בתחומי פנים הבית ומקום העבודה.
- נבדקו על-ידי גורמי מקצוע מוסמכים ונמצא כי לא קיימת חלופה מספקת אחרת לניידות עבורם.
- גילם אינו עולה על 70 (ניתן להגיש את הבקשה גם מעל גיל 70 במקרים בהם האדם מאד פעיל).
- בעלי יכולת להפעיל את הכיסא הממונע בבטיחות מרבית, מבחינה קוגניטיבית, קואורדינטיבית ורפואית (כגון ראייה).
- קיים תפקוד וניהול חיים פעילים בתוך הבית ומחוצה לו: לימודים, עבודה ופעילות חברתית מוסדרת ותכופה.
- ביתם, סביבת הבית, מקום הפעילות הקבוע (מסגרת חינוכית תעסוקתית ואחרות), וכן דרכי הגישה ואמצעי הגישה אליהם, מותאמים בבטיחות מרבית לשימוש בכיסא גלגלים ממונע ויש בבית מקום בטוח ומתאים לאחסון הכיסא.
- ההסעה למקום הפעילות, מסגרת חינוכית, תעסוקתית או אחרת - מותאמת לכיסא ממונע.
תהליך הגשת הבקשה
- המבוטח יקבל הפניה להתאמת אביזרי ניידות. על המבוטח לצרף מכתב מרופא מטפל הכולל פירוט מצב רפואי, אבחנות ורשימת תרופות עדכנית.
- את ההפניה המבוטח יגיש למתאמת השירות במרפאה או יעלה דרך האתר / אפליקציה.
- מתאמת השירות תעביר ב CRM את הבקשה ליחידת שיקום וניידות.
- פיזיותרפיסט.ית/מרפא.ה בעיסוק שהינם מורשי משרד הבריאות להתאמת כיסאות ממונעים, יצור קשר עם המבוטח לתיאום ביקור בית.
- בביקור הבית הפיזיותרפיסט.ית/ מרפא.ה בעיסוק יבדוק את המטופל וימפה צרכיו וקשייו, ובהתאם ימלא עבורו המלצה לכיסא ממונע, בהתאם לאמות המידה והקריטריונים,
ויעבירם לאישור ביחידת שיקום וניידות. - לאחר העברת ההמלצה ליחידת שיקום וניידות, יתקיים ביקור בית ע"י אחות ועובדת סוציאלית מהמרפאה.
- לאחר העברת הדוחות של האחות והעובדת סוציאלית, תתקיים ועדה ארצית בה ידונו בפניה.
- במקרה של דחייה, צוות היחידה ייצור קשר עם המבוטח ויסביר לו את הסיבות לדחייה.
- במידה והועדה תתרשם כי יש צורך בהשלמת מידע רפואי, המבוטח יעודכן מה נדרש ממנו להשלים לטובת השלמת הטיפול בפניה.
- במקרה של אישור, המבוטח יקבל מכתב עם פירוט הכיסא שאושר לו ומי הספק.
- טרם קבלת הכיסא הממונע, תתקיים פגישת הדגמה של המבוטח עם הספק והממליץ מטעם הקופה בכדי לבדוק מידת התאמת הכיסא למבוטח.
- לאחר הדגמה מוצלחת, הספק יקבל את האישור הסופי לאספקת הכיסא הממונע למבוטח.
- הספק יספק את הכיסא הממונע למבוטח.
שימו לב- כיסא הגלגלים שקופת חולים השתתפה במימונו הוא רכוש הקופה ויש להשיבו:
♦ בתום השימוש
♦ עם קבלת מכשיר מאותו סוג
♦ מעבר המטופל למוסד סיעודי
מי שברשותם כיסא גלגלים ממונע והם מעוניינים לטוס איתו לחוץ לארץ, מומלץ שיפנו אל ספקי הכיסא לצורך קבלת הנחיות ואישורים לגבי מצברים.
הגבלות ותנאים נוספים:
בכל מקרה לא יאושר כיסא ממונע וזחליל לאותו משתמש.
כל מבוטח שברשותו כיסא גלגלים ממונע במימון מאוחדת, זכאי בנוסף גם לכיסא גלגלים ידני סטנדרטי (רמה 3) ובתנאי שהכיסא הממונע שאושר לו אינו ניתן להסבה לכיסא גלגלים ידני.
ערעורים
- השגה/ ערעור על החלטת יחידת שיקום וניידות
באפשרות המבוטח להגיש ערעור במכתב מנומק תוך 30 יום מקבלת הודעת הדחיה.
את ההשגה יש להגיש ליחידה לשיקום וניידות למייל Shikum-nayadut@meuhedet.co.il